ضوابط و مقررات
ضوابط و مقررات ناظر بر تارنما(سایت)موبیلو
پیش قرارداد:
بر اساس ضوابط و مقررات قانونی مانند مواد 33 و 34 قانون تجارت الکترونیکی و نیز مواد 2و 3 و… قانون حمایت از مصرف کنندگان،عمده موارد مذکور در پیش قرارداد و نیز شرایط و وظایف فروشنده و مشتری(متن قرارداد) لحاظ شده است.
- وفق ماده 47 قانون تجارت الکترونیکی فروش حضوری مشمول مقررات این قرارداد نخواهد بود.
- مشتری گرامی، از اینکه فروشگاه اینترنتی موبیلو را برای تامین و خرید کالاهای مورد نیازخود انتخاب کردهاید، صمیمانه سپاسگزاریم. مجموعه موبیلو تلاش خویش را مبذول داشته است تا بهترین محصولات را با مناسبترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم و تجربهای خوب از یک خرید اینترنتی را برای شما به ارمغان بیاوریم. در راستای ایجاد شفافیت درخصوص تعهدات متقابل موبیلو و شما مشتری گرامی تقاضا داریم مفاد قرارداد وشرایط آن را بهدقت مطالعه کنید و نسبت به تکمیل مراحل ثبتنام و خرید اقدام نمایید و سپس با تایید گزینه {قبول شرایط} موافقت خویش را اعلام فرمایید. توجه داشته باشید که ثبت سفارش به معنی آن است که کلیه شرایط و ضوابط قراردادی فروشنده و سایت را کاملا پذیرفتهاید.
تأیید شما برای پذیرش مقررات، بهمنزله امضا و قبول این شرایط است که مفاد آن بهعنوان توافقات صورت گرفته بین فروشگاه و مشتری حاکم خواهد بود.
- وفق ماده 4 حمایت از مصرف کنندگان و طبق قانون تجارت الکترونیکی، بایستی در ابتدای قرارداد (پیش قرارداد) ابتدا اگر وجود دارد و صحت دارد.
- به علاوه، به استحضار میرساند که اصولا تمامی فعالیت موبیلو منطبق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، مرتبط با این فعالیت مانند قانون اساسی، قانون مدنی، قانون تجارت الکترونیکی و… میباشد. همچنین (قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان نیز مد نظر مجموعه موبیلو میباشد). هر دو طرف براساس قوانین جاری کشور به ویژه مقررات قانون تجارت الکترونیک این قرارداد را منعقد کردهاند و نسبت به انجام تکالیف خود و مفاد آن متعهد هستند. تمامی کالاهای موجود در موبیلو، بهصورت قانونی و رسمی وارد کشور شدهاند و مجوزهای لازم از مراجع مربوط دریافت شده است. فعالیتهای سایت موبیلو تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. درصورتی که در آینده در ضوابط و مقررات قانونی مرتبط با این قرارداد، تغییراتی ایجاد شود، پس از اطلاع از این تغییرات در اولین فرصت در همین صفحه منتشر و بهروزرسانی خواهد شد. بدیهی است که استفاده مستمر شما (خریدار-مصرف کننده) از سایت موبیلو به معنی اطلاع و پذیرش کلیه تغییرات مزبور است.
- وفق ماده 3 قانون حمایت از مصرف کنندگان ارائه ضمانت نامه، مشخصات کامل (نوع، مدت خسارت نامه و…) الزامی است.
- ارتباط با موبیلو که به صورت اینترنتی انجام میشود به منزله آن است که شما از سرویسها و خدمات مجموعه موبیلو استفاده میکنید و سفارش اینترنتی خود را ثبت و خرید میکنید. درصورتیکه درخواست و اقدامات شما با رعایت ضوابط و شرایط قراردادی فی ما بین صورت گیرد موافقت نمودهاید که موبیلو به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی و نیز شبکه های مجازی) به درخواست شما پاسخ دهد. همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که در پروفایل خود ثبت میکنید، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری خواهد بود که تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت(فروشنده) از طریق آنها صورت میگیرد. بدیهی است ارسال پیام از طریق روشهای الکترونیکی یاد شده، بهمنزله انجام مکاتبات رسمی فروشنده با شما(مشتری)، قابل استناد خواهد بود.
- موبیلو درنظر دارد جهت اطلاعرسانی به مشتریان خود از رویدادها، تبلیغات، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها(روش های بازاریابی اینترنتی)، از طریق پیام رسانها، ایمیل،پیامکها و… اقدام نماید. در صورت عدم تمایل مبنی بر دریافت این خبرها، میتوانید با مراجعه به پروفایل خود این خبرنامه را لغو نمایید.
- مسئولیت نگهداری از رمز عبور و نام کاربری برای ورود به سایت برعهده شما کاربران است. لذا برای جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی آن را نزد دیگران افشا نکنید. درصورتیکه شماره تلفن همراه خود را به شخص دیگری واگذار کنید، لزوما باید برای جلوگیری از سوءاستفاده یا مشکلات احتمالی، شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر دهید و شماره جدید را ثبت کنید. چنانچه تذکرات یاد شده رعایت نشود، مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی با شخص کاربر است. بدیهی است در چنین مواردی، کاربر با قبول شرایط و مقررات مذکور در وبسایت (تارنما)، حق هرگونه طرح دعوی در تمامی مراجع قانونی، قضایی، اداری و اجرایی علیه مجموعه موبیلو از خود سلب می نماید.
- همه محتواهای منتشرشده در وبسایت (تارنما) مجموعه موبیلو مانند متن، گرافیک، لوگو (نشان واره)، آیکون دکمه (تصویر نگار کوچک)، تصاویر، ویدئوها و کلیه محتواهای تولید شده توسط موبیلو در زمره اموال این مجموعه محسوب میشوند و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس، متعلق و در انحصار موبیلو است. که هرگونه استفاده از این موارد بدون کسب مجوز کتبی از این وب سایت (ترنما) ویا از پایگاه مرکزی مجموعه، حق پیگرد قانونی را برای موبیلو محفوظ میدارد.
- کاربران بدون اخذ مجوز کتبی از موبیلو حق بهره برداری از فهرست محصولات، مشخصات فنی و قیمت را ندارند. همچنین، هرگونه استفاده از مشتقات وبسایت (تارنما) موبیلو یا هریک از خدمات و مطالب، دانلود (بارگیری) یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری و نیز هرگونه استفاده از دادهکاوی یا روشهای مشابه مانند جمعآوری دادهها و ابزارهای استخراج غیرمجاز است و کلیه این حقوق متعلق به موبیلومیباشد.
- وفق ماده 34 قانون تجارت الکترونیکی، آدرس برای شکایات احتمالی مشتریان باید وجود داشته باشد.
1-مقدمه
قرارداد فروش مجازی (اینترنتی) تلفن همراه، لوازم جانبی و کالاهای دیجیتال (رقومی)
- در راستای اجرای ضوابط و مقررات قانونی، گروه زرین صنعت ارتباط هوشمند (موبیلو) به منظور فراهم شدن امکانات خدمت رسانی مفید به مشتریان و خریداران ارجمند، دارای نمایندگی رسمی، تعمیرگاه مجاز، تامین قطعات یدکی و سرویس خدمات پس از فروش می باشد.
- تمامی محصولات ارائه شده در پایگاه داده موبیلو (گروه زرین صنعت ارتباط هوشمند) یا از شرکتهای معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری شده است. این محصولات وفق ردیف 3 ماده 3 قانون حمایت از مصرف کنندگان مطابق با نمونههای ارائه شده در سایت (تارنما) یاد شده میباشند.
- امکان انتخاب اختیاری مشتری: نظر به افزایش قیمت کالاهای دیجیتال و شرایط اقتصادی حال حاضر، به منظور حمایتهای همهجانبه و حفظ سرمایه مصرفکننده نهایی، موبیلو کلیه دستگاههایی (موبایل و تبلت) را که در درگاههای اعتباری عرضه شده با (بیمه) موبایل (سرقت و شکست LCD) به فروش میرساند.
- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید، مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده بلافاصله در اسرع وقت به حساب مشتری واریز خواهد شد.
- مجموعه موبیلو مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید اقدام کرده و فروش خود را متوقف کند. بدیهی است کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشوند. حق قطع فروش کلیه یا بخشی از محصولات، به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا، برای موبیلو محفوظ است.
- موبیلو همواره تلاش میکند تا کلیه سفارشات در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان برسد. همه مرسولات بهصورت ایمن و استاندارد بستهبندی شده و سپس به شرکتهای حملونقل تحویل داده میشوند. با توجه به این مطلب، بروز هرگونه حادثه در جریان حمل و تحویل، به عهده شرکت حملونقل است. هنگام دریافت کالا، از صحت و سلامت فیزیکی کالا اطمینان حاصل کنید و درصورت وجود هر گونه ایراد ظاهری از تحویل آن خودداری کنید. بدیهی است پس از تحویل کالا، مسئولیت هرگونه ایراد ظاهری و فیزیکی (به عهده خریدار) است و موبیلو مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.
- انتخاب نوع سرویس حمل و تحویل کالا با مشتری است. هزینه ارسال با توجه به نوع ارسالی که مشتری انتخاب میکند، متفاوت خواهد بود و با توجه به تعرفه اعلامی از سوی شرکت حمل، به مشتری اعلام میگردد.
- بیمه اختیاری توسط مشتری:در صورتیکه سرویس پست را برای ارسال کالا انتخاب کنید، تعهدات بیمه کالا تا سقف 30 میلیون تومان خواهد بود. لذا توصیه میشود برای درخواست کالاهایی با ارزش بیش از این پوشش، از سایر سرویسها با سقف پوشش بیمه بالاتر استفاده نمایید. در غیر این صورت، مازاد خسارت وارده بر عهده مشتری خواهد بود.
2-طرفین قرارداد
فروشنده،مشتری
2/الف
فروشنده:
فروشنده، فروشگاه اینترنتی mobiloo.ir با نام تجاری موبیلو به نشانی تهران، تقاطع خیابان ولیعصر و میرداماد، مجتمع کامپیوتر پایتخت، طبقه هشتم برج B واحد 1001 به شماره تلفن 86087244021 میباشد که مجوزهای لازم را برای ایجاد و فعالیت فروشگاه مجازی دارد.
2/ب
مشتری (خریدار)
ب.الف)
مشتری هر شخص حقیقی ویا حقوقی است که در تارنما (سایت) موبیلو ثبت نام کرده است و با پذیرش و تایید شرایط و مقررات مذکور در این سایت،تمامی مقررات و شرایط لازم برای خرید از این سایت را فراهم و ایجاد کرده است.
ب.ب)
مشتری همکار به شخص و یا شرکتی (اشخاص حقیقی و یا حقوقی) گفته میشود که در صنف تلفن همراه (موبایل)، الکترونیک، رایانه (کامپیوتر) و سایر کالای دیجیتال فعالیت میکند که برای عضویت و کاربری،با ورود در بخش ثبتنام، پروفایل و فرمهای مربوط را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز از قبیل جواز کسب، کارت ملی و شناسه بازرگانی را بارگذاری (آپلود) مینماید که بایستی این مدارک مورد تایید مجموعه موبیلو قرار گیرد. بنابراین، مشتری همکار بایستی در بخش خرید کالا و یا خدمات از مجموعه موبیلو با نام کاربری و رمز عبور مختص خود وارد این بخش شود.
- تبصره: افرادی که با عنوان کاربر مصرفکننده ثبتنام کردهاند، در صورتی که در مدت حداقل سه ماه مستمر از این مجموعه هرماه سفارش و خریدهای متعدد {حداقل ده (10) مورد} داشته باشند،به عنوان مشتری همکار قلمداد خواهند شد.
3-موضوع قرارداد
قرارداد فروش موبایل و لوازم الکترونیکی و ارائه خدمات پس از فروش……….
قیمت درج شده در وبسایت (تارنما) موبیلو قطعی است و بعد از ثبت سفارش توسط مشتری، تحت هیچ شرایطی، اعم از نوسانات نرخ ارز، افزایش هزینههای گمرکی، تحریم و یا هر شرایط دیگری، قابل افزایش یا کاهش نخواهد بود.
4-مبلغ قرارداد
مبلغ قرارداد مطابق عرف و شرایط روز انجام معامله و توافق طرفین خواهد بود. و یا قیمت کالاهای موجود در سایت (تارنما) موبیلو طبق ضوابط و مقررات قیمتگذاری کالاهای وارداتی، مصوب سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بوده و به تایید سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان رسیده است. حداکثر قیمت فروش برای مصرفکننده در سایت 124.ir درج شده است. به درخواست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت، اطلاعات فروش کالاها، روزانه و به صورت کامل در اختیار سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف و امور بازرگانان قرار میگیرد تا بر قیمتها نظارت و آنها را کنترل کنند.
با توجه به نوسانات نرخ ارز،امکان مرجوع کردن کالایی که قیمت آن کاهش یافته است، وجود ندارد. بنابراین در صورت درخواست مرجوعی، قیمت جدید محاسبه میشود و بازگرداندن کالا مطابق مبلغ جدید خواهد بود.
5-شرایط قرارداد
5/الف
شرایط و تعهدات مربوط به فروشنده:
- برای هر خرید از وبسایت (تارنما) موبیلو فاکتور رسمی صادر میگردد و کلیه مبادلات و معاملات خود را وفق ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم به سازمان امور مالیاتی گزارش کرده و فاکتورهای صادره را نیز به همراه اطلاعات مورد نیاز، در بازههای زمانی مشخص شده، برای مراجع ذیصلاح ارسال می نماید.
- در شرایط خاص مثل فروش ویژه، احتمال دارد سفارش ثبت شده به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا لغو شود. در این شرایط موبیلو مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش جدید اقدام کند. بدیهی است که در این شرایط مبلغ پرداختی وفق ماده 39 تجارت الکترونیکی سریعا مسترد خواهد شد.
- موبیلو به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام میگذارد و محافظت از آنها را وظیفه خود میداند و تلاش می کند در حد توان خود برای ایجاد امنیت و اطمینان،استفاده ازسایت و از حریم شخصی کاربران (مشتریان) حفاظت کند. و برای اینکه با امنیت و اطمینان از سایت استفاده کنید، تکنولوژی امنیتی سایت را توسعه دهد.
- روز کاری از شنبه تا پنجشنبه هر هفته (به استثنای تعطیلات رسمی در ایران) است و کلیه سفارشهای ثبت شده، در اولین روز کاری پس از تعطیلات رسمی ارسال میشوند.
- درصورتیکه در قیمتگذاری کالاهای عرضه شده هرگونه اشتباهی رخ داده باشد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق باطل کردن سفارش توسط مشتری و مطالبه وجه پرداختی ونیز حق باطل کردن سفارش و استرداد وجه آن برای موبیلو محفوظ است.
5/ب
شرایط و تعهدات مربوط به خریدار (مشتری_همکار):
- براساس ماده 2 قانون حمایت از مصرف کنندگان، درصورت معیوب بودن یا منطبق نبودن با قرارداد فروش، کالای فروخته شده، درصورت کلی بودن موضوع معامله، مشتری حق مطالبه کالای سالم و در صورت جزئی بودن موضوع معامله حق فسخ خواهد داشت. بدیهی است مطالبه کالای سالم در موارد جزئی بودن موضوع فروش نیز توسط مشتری بلا مانع خواهد بود.
- قیمت کالاهای موجود در سایت (تارنما) موبیلو طبق ضوابط و مقررات قیمتگذاری کالاهای وارداتی، مصوب سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بوده و به تایید سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان رسیده است. حداکثر قیمت فروش برای مصرفکننده در سایت www.124.ir درج شده است. به درخواست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت، اطلاعات فروش کالاها، روزانه و به صورت کامل، در اختیار سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف و امور بازرگانان قرار میگیرد تا بر قیمتها نظارت و آنها را کنترل کنند. به همین سبب، رعایت ضوابط و قیمت فروش الزامی است. بدیهی است بررسی و حصول اطلاع از قیمت های IR124 برعهده مشتری بوده و در این خصوص هیچ گونه ضمانتی متوجه فروشنده نخواهد بود.
- مشتری موظف است وفق بند دال ماده 33 قانون تجارت الکترونیکی و دیگر ضوابط و مقررات، کلیه هزینههای خرید کالا و هزینه های دولتی مرتبط را پرداخت کند. بدیهی است مالیات بر ارزش افزوده براساس نرخهایی محاسبه میشود که سازمان امور مالیاتی تعیین کرده است و در فاکتورهای رسمی که فروشنده صادر میکند، لحاظ میگردد. که خریدار موظف به رعایت و پرداخت آن است. بدیهی است هرگاه سازمان امور مالیاتی نرخهای ارزش افزوده را تغییر دهد، نرخهای جدید اعمال میشود و خریدار حق هیچگونه اعتراضی در این باره را نخواهد داشت.
- استرداد یا بازگرداندن کالا مختص مصرفکننده بوده و شامل هیچ یک از مشتریان همکار ویا همکاران محسوب شده نخواهد بود. چنانچه است درصورتیکه پس از ثبت سفارش مشتری، به هر دلیلی امکان تامین کالا توسط فروشنده مقدور نباشد، موبیلو مجاز است بدون اطلاع قبلی سفارش را لغو کند. بدیهی است در این شرایط مبلغ پرداختی مسترد خواهد شد.
- مشتری باید بادقت سفارش خود را انتخاب و ثبت نماید؛ زیرا پس از تکمیل فرآیند خرید،هیچ گونه تغییری مانند تغییر در رنگ و مدل امکانپذیر نیست.
- وجه کالای عودت داده شده طی 3 الی 7 روز کاری با کسر هزینه باز پس فرستادن کالا (وفق ظوابط قانونی) به حساب مبدأ واریز میشود و خریدار حق هیچگونه اعتراضی در این خصوص را ندارد.
- زمانیکه سفارشی در فروشگاه موبیلو ثبت و خرید نهایی میشود، توسط فروشنده (موبیلو) با ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه به مشتری اطلاعرسانی میگردد و به این ترتیب، سفارش مزبور نیز در صف پردازش قرار میگیرد. در غیر این صورت سفارش ثبت شده، تلقی نمیگردد. بنابراین، موبیلو هیچ گونه مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده و ثبت نهایی نشده ندارد.
- پایگاه رسمی سایت (تارنما) موبیلو تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای پاسخ گویی و ارتباط با شما، از طریق شماره ی 86087244021 و صفحه رسمی اینستاگرام مجموعه به آدرس (Instagram.com/Mobiloo.ir ) میباشد. بنابراین،هرگونه ارتباط و ثبت سفارش و تماس خارج از این سرویس ها و طرق مزبور، هیچ گونه مسئولیتی را متوجه فروشنده (موبیلو) نخواهد کرد.
- فروشگاه موبیلو برای مشتریان خود این امکان را فراهم نموده است که بتوانند همه روزهای کاری به جز ایام تعطیل رسمی، سفارش خود را ثبت کنند. البته ارسال کالای خریداری شده با توجه به انتخاب نحوه ارسال کالا توسط مشتری از اولین روز کاری خواهد بود.
- افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو(اندوختن) کالا نیست و هیچگونه حقی برای مشتری ایجاد نمیکند.
- کاربران باید هنگام سفارش کالای مورددنظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، بهمنزله آن است که صحت آنها مورد تأیید مشتری باشد. درصورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، موبیلو میتواند از مشتری اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند تا از صحت و قطعیت ثبت سفارش مطمئن شود. همچنین مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند.
- نظر به اینکه فرآیند انتخاب و خرید کالا به صورت مجازی و غیرحضوری است،سایت (تارنما) موبیلو اطلاعات موجود در کاربری را برای تشخیص هر مشتری ملاک قرار میدهد. به علاوه چنانچه مشتری در زمان خرید و ورود به درگاه بانک به نماد اعتماد الکترونیکی و نشانی مجاز درگاه بانکی دقت لازم را ننماید،هیچ گونه مسوولیتی از جهت سوءاستفادههای احتمالی و مواردی نظیر خرید با کارتهای سرقت شده و مشابه آن متوجه مجموعه موبیلو نخواهد بود.
- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور(صورت حساب) مجدد یا تغییر مشخصات آن، ازجمله تغییر آدرس تحویل گیرنده، تغییر و انتقال فاکتور(برگه خرید) صادر شده از شخص حقیقی به نام شخص حقوقی و مانند آن، وجود ندارد. بنابراین،لازم است که مشتریان هنگام ثبت سفارش، به این مسئله با دقت توجه کنند و اگر نیاز دارند که فاکتور آنها به نام شخص حقوقی صادر شود، بایستی هنگام ثبت سفارش خود، گزینه «تکمیل اطلاعات حقوقی» را انتخاب کنند. به این ترتیب، با وارد کردن مشخصات شخص حقوقی موردنظرشان میتوانند برای خرید شخص حقوقی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
- مجددا تاکید میگردد که تغییر آدرس درج شده در فاکتور(صورت حساب)، پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
- خریدار پس از دریافت کالا از لحظه آنباکس (جعبه گشایی) کردن و تست (آزمایش) کالا، بایستی از کالا و آزمایش آن ویدئو (فیلم) (بدون قطع شدن ویدئو) تهیه کند.
- محصول بیمه(بیمه خریداری شده) به علت ارسال کد فعالسازی پس از خرید، بههيچوجه مرجوع يا تعويض نميشود.
6-مرجوع نمودن کالا
درصورتی که کالای خریداری شده، قبل از استرداد توسط مشتری ایراد یا اشکال فنی باشد، با رعایت مقررات زیر مشمول پذیرش استرداد کالا خواهد شد:
- اشکال یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا، به کارشناسان موبیلو اطلاع داده شود.
- در مورد اشکال ظاهری خریدار موظف است بلا فاصله پس از دریافت سفارش آن را از نظر ظاهری بررسی کند و درصورتیکه هر نوع اشکال ظاهری را مشاهده کرد، بایستی بلا درنگ شرح اشکال را از طریق وب سایت (تارنما) به موبیلو اعلام نماید. در صورت تأخیر وتعلل در اعلام مشکل ظاهری (حداکثر تا24ساعت) موبیلو مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
- خریدار پس از دریافت کالا از لحظه آنباکس (جعبه گشایی) کردن و تست (آزمایش) کالا، بایستی از کالا و آزمایش آن ویدئو (فیلم) (بدون قطع شدن ویدئو) تهیه کند.
- (مشتری) برای استفاده از سرویس بازگردان کالا پس از آنباکس تنها درصورتی امکانپذیر است که حداکثر طی 24ساعت اعلام نموده و طبق ظوابط مذکور عمل شود و همچنین کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بوده و به موبیلو بازگردانده شود.
- (مشتری) اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وبسایت مغایرت داشته باشد، باید وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه، حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات مشتريان موبیلو اطلاع داده شود ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وبسایت است.
- (مشتری) برچسبزدن، نوشتن توضیحات، آدرس و یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا یا پاره و مخدوش کردن آن باشد. درغیر این صورت، امکان استفاده از ضمانت بازگشت کالا به موبیلو منتفی خواهد شد.
- (مشتری)در مواردی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بستهبندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری درصورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال (اصل) یا بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
- (مشتری)درصورتیکه امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه، تنها با باز کردن بستهبندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات آسیبی ندیده باشد و از دور ریختن آن نیز جداً خودداری شود.
- (مشتری) گوشی موبایلی که ایراد فنی یا ظاهری دارد، به هیچ عنوان نباید با سیمکارت روشن یا فعال شده باشد. زیرا این موارد (روشن شدن با سیمکارت و فعالسازی) از طریق سامانه همتا قابل پیگیری است. درصورتیکه گوشی با سیمکارت روشن شده باشد یا مشتری گوشی را فعال کرده باشد، گوشی مزبور حتی با وجود ایراد، به هیچ عنوان مرجوع نمیشود و کلیه مسئولیت آن نیز با مشتری است؛ زیرا در این شرایط،مالکیت گوشی به نام مشتری ثبت شده است.
- وفق مواد 33 و34 و 38 قانون تجارت الکترونیکی مشتری باید حداقل تا 7 روزکاری پس از خرید کالا، برای انصراف از خرید کالا و قرارداد، انصراف خود را به واحد خدمات مشتريان اطلاع دهد.
- علی رغم آن که براساس نوسانات بازار، قیمتها مرتبا و همواره درحال تغییر است، با این وجود پس از ثبت و تایید سفارش کالا، تغییری در قیمت آن (افزایش یا کاهش) توسط موبیلو انجام نخواهد شد.
- اگر کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لطفاً یادآوری می شود که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بستهبندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد. درضمن، درصورت انصراف از خرید، ارسال و یا هزینه ارسال کالا بر عهده مشتری خواهد بود.
- انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق میگیرد که باز نشده باشد. بنابراین، هرگونه دخل و تصرف اعم از: باز کردن بستهبندی اولیه، پلمپ، برچسبها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک و مانند آن، امکان مرجوع کردن کالای خریداری شده را منتفی مینماید؛ حتی اگر از این کالا استفاده نشده باشد.
- وفق ماده37 قانون تجارت الکترونیکی،در صورت انصراف و استرداد توسط مشتری،هزینه استرداد با مشتری خواهد بود.
- انصراف از سفارشاتی که ثبت شده و هنوز به شرکت حمل و نقل تحویل داده نشده است، باید حداکثر 24 ساعت به واحد خدمات مشتريان موبیلو به (شماره تلفن 86087244-021) و یا به شماره همراه 09121447214 در نرمافزارهای «واتس اپ» یا «بله» اطلاع داده شود.
- پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، درصورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، کالای یاد شده مجددا برای مشتری ارسال میشود. درصورت امتناع مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بهصورت امانت نزد موبیلو باقی میماند. با انقضای این مهلت، فروشنده (موبیلو) هیچ گونه مسئولیتی در قبال تلف، مفقودی ویا هرگونه زیان دیگر نسبت به کالای مذکور نخواهد داشت.
- برای ارسال کالای مرجوعی، لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان خدمات مشتريان موبیلو تماس بگیرید و از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات مشتريان موبیلو جداً، خودداری کنید.
- برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود بهخوبی بستهبندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی و قطعات بستهبندی به همراه کالای اصلی ارسال شود. {درصورت لزوم و اضطرار،توضیحات خود را پشت فاکتور(صورت حساب)خرید یا کاغذ جداگانه ذکر کنید.}
- بایستی وفق ماده 34 قانون تجارت الکترونیکی آدرسی برای شکایات و انتقادات و نظرات و… احتمالی مشتریان ذکر شود: درصورتیکه مشتری،خارج از شهر تهران سکونت دارد،بهتر است که برای بازگرداندن کالا از طریق پست پیشتاز پسکرایه اقدام نماید. چنانچه برخی از شهرها پست پیشتاز را نمیپذیرند، رسید پستی را برای ما ارسال کنید. اگر ساکن تهران هستید، برای هماهنگی ارسال پیک، برای تحویلگرفتن کالا، با موبیلو تماس بگیرید، برای مراجعه حضوری و یا عودت کالا، بسته خود را به آدرس: نشانی تهران، تقاطع خیابان ولیعصر و میرداماد، مجتمع کامپیوتر پایتخت، طبقه هشتم برج B واحد 1001 | موبیلو، کدپستي: 1969763736 ارسال کنید. درصورت ارسال با پست پیشتاز، عکس و تصویری از رسید پستی تهیه و به واتس اپ 09121447214 یا ایمیل info@mobiloo.ir ارسال کنید.
- (طرفین) پس از آنباکس (جعبه گشایی) اگر ایراد فنی، مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیبدیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات مشتريان برسد، هزینههای ارسال به همراه استرداد وجه کالا بر عهده موبیلو است. ولی درصورت انصراف از خرید قبل از آنباکس (بازگشایی جعبه) یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان شرکت وفق ضوابط قانونی هزینههای ارسال اولیه و مرجوعی آن به عهده مشتری خواهد بود.بنابراین، ملاک پذیرش، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات مشتريان موبیلو است و مشتری حق اعتراض در این باره را از خود سلب مینماید..
- (فروشنده)پس از دریافت و پذیرش کالای مرجوعی توسط موبیلو، تست (آزمایش) و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، به طور میانگین نیازمند صرف زمان 48 ساعت کاری خواهد بود.
- (فروشنده) اتمام موجودی کالا یا تغییرات قیمت کالا در مراحل کارشناسی و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی برای مشتری ایجاد نمیکند و موبیلو در قبال تهیه همان کالا یا تغییرات قیمت کالا هیچگونه تعهدی ندارد؛ بلکه فقط موظف است وجه مندرج در فاکتور (برگه خرید) را به مشتری بازگرداند.
- (فروشنده)فروشگاه موبیلو همواره تلاش مینماید تا سرعت تست (آزمایش) و کارشناسی کالا ها را افزایش دهد و در کوتاهترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد. کارشناسان فنی خدمات پس از فروش، برای آزمایش(تست) محصولات، ملزم به رعایت استانداردها، دستورالعملها و رویههای ابلاغ شده هستند. لذا به همین علت، زمان اعلام نظر کارشناسی برای تایید ایراد کالا، به طور میانگین 72 ساعت کاری خواهد بود.
- بدیهی است،پس از تایید ایراد کالا، وجه آن طی 3 روز کاری به حسابی که پرداخت اوليه از آن انجام شده است مسترد میگردد.
7-خاتمه
تایید و پرداخت فاكتور توسط خریدار بهمنزله تایید تمامی موارد در بخش مقررات سایت موبیلو است.
مشتری با ثبت نام در سایت و تایید این قرارداد به صراحت و رضایت، موافقت کامل خود را نسبت به تمامی مفاد و شرایط مندرج در این قرارداد ونیز التزام خویش را نسبت به اجرا و رعایت دقیق و کامل تمامی شرایط و تعهدات مندرج در قرارداد را اعلام می دارد. در صورت تخطی از هر یک از شرایط و تعهدات قرارداد، تمامی تعهدات فروشنده ساقط گردیده و هیچگونه مسئولیتی از بابت این قرارداد متوجه فروشنده نخواهد بود.