سوالات متداول رجیستری
طرح رجیستری چیست؟
طرح رجیستری چیست ؟
طرح رجیستری گوشی، یعنی وقتی یک تلفن همراه وارد کشور شده و به فروش میرسد، از زمان قرار گرفتن در شبکهی یکی از سرویس دهندگان اپراتوری، کاربر به مدت یک ماه فرصت دارد تا در سامانهای به نام سامانه همتا اطلاعات گوشی خود را وارد کند و مراحل ثبت گوشی موبایل خود را انجام دهد. در غیر این صورت گوشی غیر قانونی و قاچاق تلقی شده و سرویس دهی آن به کلی از کار خواهد افتاد. یعنی این تلفن همراه عملا دیگر در ایران قابل استفاده نخواهد بود. در واقع طرح رجیستری گوشی، مجوزی برای فعالیت گوشی تلفن همراه در سیستم مخابراتی کشور میباشد
سامانه همتا
سامانه همتا چیست؟
سامانه همتا چیست؟
سامانه همتا سیستمی برای ثبت اطلاعات گوشی است. دسترسی به این سامانه از طریق وبسایت، کد دستوری ، پیامک و اپلیکیشن امکانپذیر است. خدمات سامانه همتا در صورتی که تمایل به ثبت نام نداشه باشید هم قابل دسترس هستند. یعنی شما میتوانید بدون ثبت نام در سامانه همتا استعلام اصالت دستگاه بگیرید و همچنین رجیستری گوشی خود را با استفاده از کد فعالسازی یک بار مصرف انجام دهید
ثبت نام در سامانه همتا چه کاربردی در رجیستری گوشی دارد؟
میتوانید در پنل کاربری خود تمام دستگاههایی که با شماره موبایل شما رجیستر شدهاند را مشاهده کنید
گوشی جدید در سامانه ثبت کنید
سوابق انتقال مالکیت دستگاههای خود را مشاهده کنید
برای گرفتن استعلام اصالت نیازی نیست هربار کد امنیتی وارد کنید
سامانه همتا
نکات مهم در هنگام خرید گوشی نو و دست دوم
نکات مهم در هنگام خرید گوشی نو و دست دوم
در هنگام خرید گوشی نو به مراحل زیر توجه کنید تا در آینده با طرح رجیستری به مشکل برخورد نکنید:
استعلام اصالت ، بررسی یکسان بودن کد IMEI روی جعبه گوشی و کد داخل گوشی ، فعالسازی گوشی برای سیمکارت خودتان ، دریافت فاکتور معتبر با مهر فروشگاه و کد IMEI
و در هنگام خرید گوشی دستدوم :
بازگردانی دستگاه به تنظیمات کارخانه ،
انتقال مالکیت و فعالسازی با سیمکارت جدید
دریافت فاکتور معتبر
سامانه همتا
آیا گوشیهای خریداری شده از موبیلو ، وارد شبکه میشوند و از کار نمیافتند؟
آیا گوشیهای خریداری شده از موبیلو ، وارد شبکه میشوند و از کار نمیافتند؟
موبیلو به تمام خریدارانش تضمین میدهد که هیچکدام از گوشیهای خریداری شده از این مجموعه، مشکلی در آنتندهی نخواهند داشت. ما به شما این اطمینان را میدهیم که چنانچه پس از دریافت مرسوله، گوشی در سامانه همتا رجیستر نشده بود، شما میتوانید با هماهنگی با مرکز تماس موبیلو نسبت به مرجوعی گوشی اقدام نمایید. ضمنا خواهشمند است با استفاده از سیستم استعلام سامانه همتا قبل از باز کردن جعبه گوشی از رجیستری آن اطمینان حاصل فرمایید.
کد فعالسازی و کارت گارانتی به همراه گوشی خریداری شده برای شما ارسال میگردد و فعالسازی گوشی طبق دستورالعمل درج شده بر روی کارت گارانتی و به عهده خریدار میباشد. همچنین کد فعالسازی گوشی خریداری شده، در سیستم اطلاعاتی شرکت گارانتیکننده نیز موجود است.
در نظر داشته باشید که ممکن است در برخی موارد، ثبت رجیستری تلفن همراه توسط شرکت واردکننده با فاصله زمانی کمی در سامانه همتا صورت پذیرد.
از اعتماد و خرید شما سپاسگزاریم.
سامانه همتا